سامان سلیمانی
معرفی 9 ابزار هوش مصنوعی مفید

معرفی 9 ابزار هوش مصنوعی مفید

دست‌کم طی یکسال گذشته  هوش مصنوعی یا AI مانند شعبده‌بازهایی بزرگ و توانمند، تمام صحنه‌ها را از آن خود کرده‌اند. هوش مصنوعی تکنولوژی پیشرفته و پرآوازه روزگار ماست که می‌خواهد در هر زمینه‌ای عصای دست افراد باشد. بسیاری معتقدند که با وجود هوش مصنوعی‌ها و توسعه روزافزون آنها، کارکرد انسان‌های متخصص کم می‌شود و AI جای آنها را می‌گیرد. شما هم اینطور فکر می‌کنید؟ برای پاسخ به این سوال و درک بهتر این دستیارهای توانمند در ادامه، به معرفی چند نمونه از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی می‌پردازیم. برای آشنایی با لیست ابزار های AI در والکس همراه ما باشید.

آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی

قبل از معرفی لیست ابزار های AI، بهتر است درک مختصری از عملکرد این سیستم داشته باشیم. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که با نام اختصاری AI نیز شناخته می‌شود، تحولی بزرگ در دنیا و سبک زندگی هر فردی است. در واقع، این تکنولوژی به افراد کمک می‌کند تا به طور کلی، روش انجام کارهای خود را تغییر دهند. به مرور زمان، AI به یک دستیار جدا نشدنی در تمام صنایع و هنرها تبدیل می‌شود. متاورس نیز یکی از دنیاهای مجازی ساخته شده به کمک هوش مصنوعی است که این روزها، طرفداران زیادی دارد.

از آن‌جایی که سبک زندگی افراد روزبه‌روز مدرن‌تر می‌شود، کسب و کارها و سازمان‌ها نیز باید در فعالیت‌های خود از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. در این صورت، افراد به آزادی کامل در تصمیم گیری و سرعت عمل در انجام کارها می‌رسند. از طرفی، ابزارهای هوش مصنوعی نیز نقش‌های از پیش تعریف شده خود را ایفا می‌کنند. هرکدام از آنها سهم مهمی در بهینه سازی شبکه‌ها و جریان‌های کاری دارند. در ادامه به بررسی لیست ابزار های AI می‌پردازیم.

ابزارهای هوش مصنوعی

۱. Scikit Learn

Scikit Learn در واقع، یک کتابخانه برای یادگیری ماشینی و تحلیل داده‌ها در پایتون است. این ابزار هوش مصنوعی، محبوبیت زیادی در میان علاقمندان به برنامه نویسی و پایتون دارد. Scikit Learn به افرادی که هنوز به مهارت کافی در تحلیل داده نرسیده‌اند، کمک می‌کند و کتابخانه‌ای از اطلاعات را اختیار آنها قرار می‌دهد. در این کتابخانه، انواع روش‌ها و تکنیک‌های یادگیری تحلیل داده وجود دارد. همه افرادی که تحلیل داده انجام می‌دهند یا از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، به Scikit Learn نیاز دارند.

۲. ChatGPT

ChatGPT اولین چت بات و یکی از پرکاربردترین ربات‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این ابزار، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، توسط کمپانی Open AI توسعه یافت. چت جی پی تی از مدل‌های GPT-3 و GPT-4 Open AI پشتیبانی می‌کند تا یک رابط کاربری ساده برای تمام کاربران داشته باشد. در واقع، ربات چت جی پی تی، مبتنی بر متن است و به تمام سوالات کاربران، به صورت متنی پاسخ می‌دهد. از این ربات در فعالیت‌های مربوط به کسب و کارها نیز استفاده می‌شود. اموری مانند نوشتن ایمیل‌های بازاریابی و متن‌های تبلیغاتی، می‌تواند توسط چت جی پی تی انجام شود.

ChatGPT

۳. Divi AI

Divi AI یکی از قدرتمندترین ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه طراحی وب سایت در وردپرس است. این ابزار، به صورت یک افزونه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا هنگام طراحی وب سایت‌ها در محیط وردپرس از آن استفاده کنند. همچنین، Divi AI، امکان ساخت متن و تصاویر حرفه‌ای یا هر نوع محتوایی برای وب سایت شما را دارد. محتواهای تولید شده با کمک Divi AI، کاملا براساس نام تجاری یا نوع فعالیت بیزینس افراد است. این موضوع، می‌تواند یک ویژگی مثبت برای کاربرانی باشد که از آن استفاده می‌کنند. چند نمونه از ویژگی‌های کلیدی Divi AI عبارت‌اند از:

  • ساخت تصاویر به صورت خودکار، بر اساس تاریخچه و نوع فعالیت وب سایت
  • آماده کردن محتواهای متنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • مناسب برای تولید محتوای متنی به زبان انگلیسی

فراموش نکنید که این ابزار در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. پس، اگر قصد استفاده از سرویس تولید محتوای متنی آن را دارید، باید حتما متن نهایی را ترجمه و بازنویسی کنید.

۴. Lovo AI

احتمالا تا به امروز با ابزارهای هوش مصنوعی زیادی در زمینه تبدیل صوت به متن یا متن به تصویر آشنا شده‌اید. Lovo AI، دقیقا مشابه دیگر ابزارهای مبدل است. با این تفاوت که شما با کمک آن، می‌توانید متن نوشته شده خود را به صوت تبدیل کنید. امکان استفاده از صدای طبیعی، صداهای خاص یا حتی انتخاب زبان برای کاربران وجود دارد. فناوری TTS به کار رفته در این سیستم، به سادگی محتوای نوشته شده را به پیام صوتی تبدیل می‌کند. Lovo همچنین می‌تواند برای کسانی‌که نمی‌توانند به‌خوبی صحبت کنند، دستیاری توانمند باشد. برخی از ویژگی‌های Lovo، عبارت‌اند از:

  • امکان دسترسی به بیش از ۴۰۰ صدای طبیعی متفاوت
  • پشتیبانی از ۱۰۰ زبان
  • امکان تنظیمات گفتار و شخصی سازی آن

Lovo همچنین برای افرادی که در زمینه تولید محتوای صوتی مانند تولید کتاب صوتی، پادکست، ویدیوهای آموزشی و… فعالیت می‌کنند، مناسب است. این افراد، معمولا برای تولید محتواهای خود، به صدایی باکیفیت نیاز دارند که Lovo همین نیاز را رفع می‌کند.

Lovo

۵. Grammarly

Grammarly یکی از ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه گرامر و اصلاح نوشتار است. این دستیار به افراد کمک می‌کند تا خطاهای گرامری، املایی، ویرایشی و دیگر خطاهای یک متن را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنند. در واقع Grammarly جهت استفاده در فعالیت‌های بازاریابی و تجاری طراحی شده است؛ ولی می‌تواند کاربردهای گسترده دیگری برای علاقمندان به زبان و ادبیات داشته باشد. برخی از ویژگی‌های گرمرلی، عبارت‌اند از:

  • اصلاح املا و گرامر در زمان کوتاه
  • پیشنهادات مناسب برای بهبود سبک نوشتار
  • امکان تشخیص سرقت ادبی و کپی بودن محتوا
  • مناسب برای تولید محتوای متنی با سبک نوشتاری خاص

۶. Midjourney

Midjourney، یکی از ابزارهای هوش مصنوعی و تقریبا مشابه Lovo است؛ با این تفاوت که شما با کمک آن، می‌توانید متن را به یک تصویر منحصر به فرد و باکیفیت تبدیل کنید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد طراحی و تولید تصاویر مناسب است. تنها با تایپ کلمه یا توضیحات مورد نظر خود در محیط Midjourney، می‌توانید یک تصویر مناسب تحویل بگیرید.

البته، روند فعالیت میدجرنی کمی زمان‌بر است. چرا که تصاویر نهایی، کاملا منحصر به فرد و خلق‌شده توسط این ابزار است. شما می‌توانید به راحتی از آنها در بسترهای مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، وب سایت و غیره استفاده کنید. برخی از ویژگی‌های مهم Midjourney، عبارت‌اند از:

  • تولید تصویر هوش مصنوعی از طریق پیام متنی
  • امکان طراحی هر نوع تصویر طبق دستورات مختلف
  • خروجی نسبتا سریع و با وضوح بالا
  • ارائه تصاویری مناسب برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف
Midjourney

این ابزار به هر فردی که به دنبال خلق تصاویری ارزشمند و خاص است، توصیه می‌شود. شاید تصور کنید که Midjourney، یک چالش و شکست بزرگ برای عکاسان و علاقمندان به خلق تصویر است؛ اما این یک باور غلط است. حتی عکاسان هم می‌توانند برای بهبود تصاویر یا اضافه کردن المان‌های خاص به تصویر خود، از این ابزار هوشمند استفاده کنند.

۷. Jasper

Jasper یکی از کامل‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی است که می‌تواند جایگزین بسیاری از رقبای دیگر باشد. این ابزار، برای همه افرادی که در زمینه بازاریابی و فروش فعالیت می‌کنند، مناسب است. چرا که به جای API ساده GPT 3، از یک LLM در سیستم خود استفاده می‌کند. به کمک آن، تمام داده‌های بازاریابی و فروش را آموزش دیده و یک لیست نامحدود از کلمات مربوطه دارد. به دلیل بودجه فراوانی که به جاسپر تعلق گرفت، به یکی از ارزشمند‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل شد. از ویژگی‌های اصلی آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مناسب برای تولید محتوای حوزه بازاریابی و فروش برای بیزینس‌های مختلف
  • تولید محتوای مبتنی بر SEO به کمک ادغام جستجوگرهای مختلف
  • امکان ذخیره حافظه برند و تاریخچه آن، برای تولید محتوایی دقیق‌تر
  • بهره‌مندی از یک ربات چت به نام Jasper Chat که می‌تواند جایگزین مناسبی برای ChatGPT باشد.
  • امکان ایجاد تصویر براساس متن
  • تولید کننده متن متناسب با برند

۸. Descript

Descript

Descript، یکی از ابزارهای هوش مصنوعی مورد علاقه طراحان و تدوین‌گران ویدیو است. این دستیار به شما کمک می‌کند که در مراحل تدوین ویدیو خود، زمان کمتری بگذارید و سیستم‌تان کار کمتری داشته باشد. در واقع، با آپلود ویدیو یا ویدیوهای مورد نظر در دیسکریپت، آنها را به یک اسکریپت تبدیل می‌کند. اسکریپت، کدهای برنامه نویسی شده‌ای هستند که با ایجاد تغییر در آنها، می‌توانید ویدیو خود را ادیت کنید. پس، به جای استفاده از نرم افزارهای سنگین ادیت ویدیو، برش‌ها یا آهنگ متناسب با ویدیو را در اسکریپت متن ویرایش کنید. با ایجاد هر تغییر در اسکریپت، ویدیو شما نیز تغییر می‌کند.

۹. DALL.E

Dall.E، یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی تولید کننده یا طراح تصویر است که توسط کمپانی Open AI منتشر شد. استفاده از این ابزار، بسیار ساده است و هیچ تخصص خاصی نمی‌خواهد. تنها کافی است که متن یا کلمه مورد نظرتان را در محیط پلتفرم تایپ کنید و منتظر دریافت یک تصویر متناسب با آن بمانید. DALL.E برای هر فردی که در زمینه خلق تصویر یا استفاده از تصاویر فعالیت می‌کند، مناسب است.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به صورت رایگان

بسیاری از ابزارهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته، فراموش نکنید که استفاده رایگان از هر پلتفرم یا امکاناتی، محدودیت‌های خودش را دارد. به عنوان مثال، برخی از ابزارهای هوش مصنوعی، امکان استفاده رایگان ۳ روزه یا با دسترسی محدود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این صورت، اگر شما نسبت به استفاده از آن علاقمند شوید، باید اشتراکش را تهیه کنید. همچنین، برخی از این گزینه‌ها، در قالب وب سایت و افزونه قابل دسترسی هستند. تنها کافی است که به سایت این ابزارها سری بزنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *